Maagringen.

In deze tijden van economische crisis zijn de allerpersoonlijkste weetjes over politici zoek. Nieuwsfeiten over beurscraches, overnames van banken, investeringen van de overheid kleuren de media.

En dan ineens, in de kwaliteitskrant die De Standaard heet, lees je: ‘Anderen kopen een motor op hun veertigste, ik heb mezelf een maagoperatie cadeau gedaan’. Was getekend: Geert Lambert in tekst en in foto (voor en na…, den dikke en den dunne), gekleurd met leuke verhaaltjes over hoe hij met zijn nichtje naar het strand ging en ‘ei dikken’ genoemd werd. Maar het gaat over nog meer dan dat.

Hij is nog steeds vrijgezel, ja ondanks die 60 kilo minder, maar deze zorgden wel voor een totaal nieuwe outfit in de kleerkast.  

Dit is het allerbeste Hoopla nieuws, maar met wat goede wil willen we in een gulle bui de maatschappelijke relevantie terugvinden onder de noemer ‘overconsumptie’. Steeds meer volwassenen en kinderen lijden aan overgewicht en de consument moet dit weten. 

Maar is de boodschap van ‘vreet maar door, met een maagoperatie ben je in een mum van tijd 60 kilo lichter’ (remember Geert Lambert) wel een goed signaal richting die consument? Neen toch… Gezonder eten, meer sporten, dat moeten de boodschappen zijn, niet het feit dat iemand 60 kilo kan vermageren door middel van een maagring.

In de komende blogs zullen we systematisch enkele blogs van en over politici bekijken. We kijken naar persoonlijke tintjes en originaliteit! Als je zelf iets te melden hebt…., je weet ons te vinden. Tot blogs.

 

Plaats een reactie